همه چیز درباره کامپیوتر

همه چیز درباره کامپیوتر

سخت افزار و نرم افزار

ترفندهای کامپیوتر

ارسال پيام بدون افتادن شماره

قصد داریم تا اینبار یک ترفند فوق العاده را برای شما معرفی کنیم. مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.
ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.
اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و ایمیل info@blfg.comرا وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید.
اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد. 

 


 

ویروسی که فولدر آپشن را حذف میکند

نام اصلی این ویروس Bron Tok.a است. این ویروس نسبت به ویروس New Folder.exe خیلی حرفه ای تر نوشته شده است و ظاهرا با ویژوال بیسیک 6 ایجاد شده است. در زیر به برخی از ویژگی های این ویروس اشاره می کنیم.

Folder option را حذف می کند. Registry Tools را قفل می کند. Task Manager نمی تواند فایلهای مربوط به این ویروس را End کند. پس از اجرا شدن محتویات My Documents را نمایش می دهد. اگر در کادر محاوره ای Run عبارت CMD ، Regedit ، Msconfig را تایپ کنید سیستم بلافصله ریست می شود.
آیکون این ویروس نیز New Folder.exe شبیه آیکون یک پوشه است.
همانطور که می دانید فایلهای lsass.exe و winlogon.exe و services.exe از فایلهای سیستمی بوده و همیشه در حال اجرا هستند. حال اگر شما برنامه process master را اجرا کنید می بینید که این فایلها در پوشه system32 قرار دارند. اما اگر ویروس Bron Tok.a روی سیستم شما نصب باشد خواهید دید که سه عدد فایل فایل دیگر با همین نام در حال اجرا هستند. یعنی دو عدد winlogon.exe دو عدد lsass.exe و دو عدد services.exe اما به راحتی می توان فهمید که کدام ها ویروس اند و کدامها فایل اصلی ویندوز زیرا آن سه فایلی که مربوط به ویروس می شوند در پوشه ای غیر از system32 قرار دارند. یعنی مسیر آنها اینگونه است:

C:Documents and settingUserLocal settingsApplication Data

لازم به ذکر است C نام همان درایویست که ویندوز در آن نصب گردیده و User نام کاربری است که ویروس در آن اجرا شده است.
به هر صورت بعد از اینکه با نرم افزار process master متوجه شدید که کدامها ویروسند باید آنها را Kill process کنید. اگر احیانا فایلهای دیگری با نام های inetinfo.exe ، csrss.exe و smss.exe نیز در حال اجرا بودند آنها را هم Kill process کنید البته به شرطی که مسیرشان غیر از system32 باشد. حالا باید از نرم افزار Kill BronTok.A استفاده کنید. پس از اینکه نرم افزار Kill Bron کارش به اتمام رسید آن را ببندید و به منوی start بروید و روی گزینه search کلیک کنید. در فیلد All or part of the file name عبارت Empty.pif را تایپ کنید و از روی کیبرد کلید Enter را فشار دهید. اکنون تمام فایلهای پیدا شده را پاک کنید. سپس مجددا در فیلد مذکور عبارت scr,*.exe.* را تایپ کنید و از روی کیبرد کلید Enter را فشار دهید.
اکنون از بین فایلهای پیدا شده هر فایلی را که آیکون آن شبیه آیکون پوشه بود پاک کنیدو مجددا در فیلد All or part of the file name عبارت job.* را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید. اکنون تمام فایلها و پوشه های پیدا شده را پاک کنید. اکنون با خیال راحت کامپیوترتان را ریست کنید.

 


ساخت فایلهای متنی ومخفی جادویی باnotepad

ساده ترین و آشناترین فایلهای نوشتاری ، فایلهای متنی با پسوند txt هستند که در ویندوز این فالیها عموما با نرم افزار Notepad ساخته می شوند .

در ترفندی که امروز معرفی خواهیم کرد ، یاد خواهید گرفت تا چطور تنها با کمک سیستم عامل Dos و Notepad ویندوز ، یک فایل جادوئی با نوشته های مخفی بسازید که تنها خودتان قادر به مشاهده آن باشید !

حتی می توانید یک متن ثانویه نیز در نظر بگیرید تا اگر شخصی قصد مشاهده فایل متنی شما را داشت آن متن را ببیند … نه متن اصلی را !

این ترفند کاربردهای مختلف و جالبی می تواند داشته باشد .
به طور با استفاده از این ترفند جالب می توانید یک دفترچه خاطرات شخصی ساده را که تنها خودتان قادر به مشاهده آن هستید تهیه کنید واگر دیگران قصد مشاهده خاطرات شما را بدون اجازه شما داشته باشند یک متن ثانویه (و یا حتی خاطرات جعلی) را مشاهده کنند نه خاطرات اصلی شما را !

و یا فرض کنید شما نیز از جمله افرادی هستید که در سایتها شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگوی مختلفی عضو هستید و فعالیت می کنید و به دلیل تعدد Username ها و password ها قصد دارید تا همگی آنها را در جایی ذخیره داشته باشید تا هر موقع احتیاج داشتید با مراجعه به لیست تهیه شده خودتان به راحتی وارد سایت مورد نظر شوید . اما کافی است تا لیست شما در اختیار یک غریبه قرار گیرد تا به راحتی به تمامی اطلاعات شخصی و مجازی شما دسترسی پیدا کند . اما با استفاده از ترفندی که امروز معرفی خواهیم کرد می توانید مطمئن باشید که کسی غیر از خودتان امکان دستیابی به فایل txt‌ تهیه شده را نخواهد داشت و یا حتی با کمی زیرکی می توانید username‌ و password‌ های جعلی را در نظر بگیرید و به عنوان متن ثانویه در نظر بگیرید تا شخصی که قصد دسترسی به اطلاعات شما را دارد را سر کار گذاشته و به به ریشش بخندید !

و صدها مثال کاربردی دیگر …
فکر می کنم هر چه زودتر بریم سراغ آموزش بهتر باشه … با ما همراه باشید …

برای این کار ابتدا با تایپ عبارت cmd در بخش Run‌ ویندوز وارد پنجره Command Prompt شوید تا امکان دستیابی به سیستم عامل Dos را داشته باشید .

حال به مسیری که قصد ساختن یک فایل جادویی را دارید بروید .

»» دقت داشته باشید این مسیر حتما باید یکی از درایوهایتان که نحوه پیکربندیِ فایل سیستم آن NTFS است باشد و اگر درایوتان FAT  یا FAT32 باشد چنین ترفندی عملی نخواهد بود .

خوب حالا اسم دو فایل txt‌ را در ذهن خود در نظر بگیرید .
به طور مثال من دو اسم shahvar.txt‌ و safa.txt را در نظر می گیرم و آن را در ریشه درایو C ایجاد می کنم  . در پنجره Command Prompt ابتدا نام برنامه Notepad  را نوشته و سپس اولین نام انتخابی خود را تایپ کرده و سپس یک دو نقطه (:) تایپ کرده و پس از آن نام فایل انتخابی دوم خودتان را بنویسید و سپس کلید Enter را در صفحه کلید بزنید .
توضیح اینکه : اسم فایل اول اسم نهایی فایل ذخیره شده و اسم دوم در حقیقت رمز عبور برای دستیابی به فایل است پس آنها را به خاطر بسپارید .

پس از این کار بلافاصله برنامه notepad ویندوز اجرا شده و پنجره پیغامی را همانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد :
با کلیک بر روی دکمه Yes پیغام داده شده را تایید کنید .

حالا متنی را قصد دارید تا در حالت عادی مخفی باشد را تایپ کرده و فایل را ذخیره کنید

خوب کار تمام است !
می توانید در ویندوز وارد مسیری که فایل txt را ایجاد کرده بودید شوید و آن را اجرا کنید …

بله شما هیچ متنی را در فایل ذکر شده نخواهید یافت !
فایلی که به این شیوه ایجاد کردید در حالت معمول در ویندوز ، Dos‌ و هیچ جای دیگری قابل اجرا نیست و برای نمایش متون آن نیاز به کلمه عبور خواهید داشت …
کدام کلمه عبور ؟
بله درست حدس زدید … همان نام دوم فرضی که انتخاب کردیم … اما چطور باید از کلمه عبور برای نمایش فایل استفاده کنیم ؟
جواب ساده است … کافی است دقیقا همان دستوری را که برای ایجاد فایل در محیط Dos وارد نمودید را مجدداً تایپ کنید و Enter‌ را بزنید .. اینبار چون این فایل را از قبل ایجاد کرده بودید به جای ایجاد فایل جدید فایل ساخته شده قبلی را با متون مخفی شده خود خواهید یافت …

خوب حالا می توانیم یک متن ثانویه هم در نظر بگیریم تا بازدید کننده از همه جا بی خبر فایلمان به جای مشاهده متن اصلی متن جعلی را مشاهده کند …
می تونید حدس بزنید چه باید کرد ؟ جواب خیلی ساده است …

اگر دقت کرده باشید هنگامی که در ویندوز فایلی را که با این ترفند ایجاد کرده اید را بازگشایی می کردید یک فایل txt بدون متن را مشاهده می کردید و خبری از متون مخفی نبود … کافی هست فایل را در ویندوز به شیوه معمول باز کنید و متن ثانویه خود را نوشته و آن را ذخیره کنید در این حالت اگر فایل به صورت معمول بازگشایی شود یک متن را خواهید دید و اگر با استفاده از کلمه عبورتان اجرا شود متن دیگری را نمایش خواهد داد …

 

 


از بين بردن ويروس اتوان

برای این که متوجه شوید کامپیوتر شما به ویروس autorun.inf مبتلا شده است یا نه ، باید ابتدا فایلهای مخفی و سوپرهایدن را قابل روئیت کنید .

چون این ویروس به صورت مخفی و سیستمی می باشد .

برای این که فایلهای مخفی را بتوانید ببینید از روش اول برای از بین بردن autorun.inf استفاده کنید . اما گاهی اوقات به دلیل دچار شدن به یک ویروس دیگر شما قادر به دیدن فایلهای مخفی نیستید .
برای این کار کافی است مسیر زیر را دنبال کنید .

Start->Run->cmd.exe

سپس در محیط cmd به root درایو ها رفته ( برای رفتن به ریشه یک درایو باید از دستور cd استفاده کنید ) و عبارت dir /ah را تایپ کنید با این کار تمامی فایلهای و فایلهای مخفی درایو به شما نشان داده خواهد شد . که شما با این روش می تونید ببینید که ایا کامپیوتر شما به ویروس autorun.inf مبتلا شده است یا نه .

یک روش برای از بین بردن ویروس autorun.inf استفاده از همین محیط cmd می باشد . که شما باید با استفاده از دستورات داس به root درایو ها رفته و با استفاده از دستور del /a/f autorun.inf این ویروس را از تمامی درایو ها خود پاک کنید . توجه کنید که ابتدا باید درایو c را پاک کرده و بعد بقیه درایو ها را پاک کنید . بعد از این کار بلافاصله کامپیوتر را ریستارت کنید .

 



 مخفي كردن درايوها از My computer

با اين ترفند شما مي توانيد هر يک از درايوهاي موجود در سيستم خود را ناپديد کنيد.

 ابتدا به کمک دستور Regedit که در Start ==> Run تايپ ميکنيد رجيستري خود را باز نماييد سپس

به کليد زير مراجعه کنيد :
 

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrent Version PoliciesExplorer
 

و يک متغير جديد از نوع DWORD ساخته و نام آن را NoDrivers بگذاريد مقداري که براي اين متغير تعيين

مي کنيد نشان مي دهد که چه درايوهايي مرئی هستند راست ترين بيت مربوط به گردونه ي:Aو بيت

 بيست و ششم مربوط به گردونه ي :Z است براي مخفي کردن هر درايو کافي است بيت آن را روشن

 کنيد. اگر با اعداد هگزا آشنايی کافی نداريد مي تونيد از اعداد دسيمال زير براي مخفي کردن هر درايو

يا چند درايو استفاده کنيد مثل اعداد زير :

A:1 , B:2 , c:4 , D:8 , E:16 , F:32 و...........

براي ناپديد کردن تمام درايوها مي توانيد از  6ffffff  ( عدد ۶ و  ۶ تا f پشت سر هم ) 

 را به متغير NoDrives بدهيد .

نکته : برای ديدن تغييرات اعمال شده بر روی ويندوز حتما يا ويندوز خود را Logg off کرده و يا آن را Reset

نمائيد.

 


 دانستن مدت زمان روشن بودن سيستم

همچنین توسط این ترفند می توانید به اطلاعات زیر نیز دسترسی پیدا کنید :

  • نام ، نسخه ، سازنده و نوع تنظیمات سیستم عامل
  • تاریخ دقیق زمان نصب سیستم عامل
  • مدت زمان روشن بودن سیستم
  • مشخصات CPU
  • اطلاعات مربوط به حافظه سیستم و …

 

بدین منظور کافی است :

  1. از منوی Start گزینه ی Run را انتخاب کنید.
  2. سپس دستور cmd را تایپ کنید تا محیط مربوط به داس نمایان شود.
  3. دستور systeminfo را تایپ کنید و Enter را بزنید.

مدت زمان روشن بودن سيستم شما در مقابل System Up Timeنوشته شده است.

 


اسكن كردن كامپيوتر بدون استفاده از آنتي ويروس

اولین كار برای اسکن کردن کامپیوتر نمایش فایل های مخفی در کامپیوتر است.

برای انجام این کار : ابتدا با مراجعه به My Computer بروی منوی Tools کایک کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Folder Options کلیک کنید. سپس بروی برگه View کلیک کنید و در این برگه تیک کنار عبارت های Show Hidden Files and Folders را فعال کنید و تیک کنار عبارت Hide Extensions For Known File Types را بردارید و بروی عبارت OK کلیک نمایید.
حالا از طریق مسیر C:/Windows/system32 به پوشه System32 مراجعه کنید. پس از ورود به پوشه system32 بروی منوی View کلیک کنید و از منوی حاصل عبارت Details را انتخاب کنید.
حال در پوشه system32 بروی جدا کننده Date Modified کلیک کنید و آنرا به سمت راست بکشید به طوری که تاریخ تمامی فایل ها یه طور کامل نمایش داده شود.
فایل های نمایش داده شده در پوشه system32 فایل های سیستمی مربوط به ویندوز می باشد که اکثرا با پسوند dll می باشد و این بخش معمولا مورد هدف ویروس ها و Spyware قرار می گیرد و خود را در بین این فایل ها مخفی می کنند.

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که اکثر این فایلهای قرار گرفته در این بخش دارای یک زمان مشخص می باشد و این زمانها (مثلا 8/10/2004) معرف این می باشد که مایکروسافت در این تاریج برنامه مربوط به فایل مورد نظر را به پایان رسانیده است (ترفندستان) و در واقع این زمان ها هیچ ربطی به زمان نصب ویندوز ندارد. حال اگر ویروس و یا spyware به این بخش حمله کند زمان آن با زمان فایل های سیستمی موجود در پوشه system32 مطابق ندارد و زمانی جدید تر از زمان مربوط به فایلهای سیستمی ویندوز خواهد بود و به راحتی از طریق مشاهده زمان های قرار گرفته در Date Modified قابل تشخیص می باشد. البته نکته بسیار مهم که باید توجه شود این است که نصب یک سخت افزار جدید و یا یک نرم افزار خاص می تواند فایلی را در این بخش کپی کند که زمان آن با زمان فایل های سیستم مطابق ندارد.

پس برای اینکه فایلی را در این بخش به اشتباه پاک نکنید روشی را مطرح میکنیم که این اشتباه رخ ندهد:
اگر میان فایل های واقع در پوشه system32 به فایلی برخورد کردیدکه تاریخ آن با تاریخ فایل های سیستمی ویندوز مطابقت نداردبروی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس در پنجره Properties بروی برگه Version کلیک کنید و در این برگه نام کمپانی و ورژن فایل مورد نظر را مطالعه کنید.
اگر اطلاعات این فایل شامل نام کمپانی و خیلی اطلاعات دیگر برایتان آشنا نبود نام فایل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تایپ کنید و اگر در نتایج جستجو به این اشاره شده بود که این فایل ویروس است حتما آن را پاک کنید ولی اگر در نتایج جستجو به آلوده بودن این فایل اشاره نشده بود این فایل به واسطه یک سخت افزار و یا نرم افزاری به وجود آمده است.

 


افزايش سرعت ويندوزxp

1.برای با لا بردن سرعت کامپیوتر ابتدا وارد my computer بشوید بعد راست کلیک کنید و گزینه یpropertiesرا انتخاب کنید advancet در قسمتperformance روی گزینه ی settingsوvisual effects کلیک کنید در ان جا با غیر فعال xp استفاده کنید یکی فقت برای اینترنت ودیگری برای کارهای دیگرتان

در تب

کردن افکن ها یی که به انها احتیاج ندارید سرعت کامپیوتر را بالا ببرید

2.اگر برنامه های زیادی روی ویندوز نسب شده باشند سرعت کامپیوتر را پایین می اورند من به شما توصیه می کنم که برنامه هایی را که با انها

کار نمی کنید وبه انها نیاز ندارید پاک کنید چندین عوامل دیگر در پایین امدن سرعت ویندوز نقش دارند مانند بعضی از بازی ها فارسی سازها

انتی ویروسها مهمتر از این ها یک چیز بیشتر بر سرعت کامپیوتر اثر دارند اینترنت است که بیشترین سرعت کامپیوتر را اینترنت پایین می اورد

من به شما توصیه می کنم که اگر زیاد با اینترنت سروکار دارید از دو ویندوز

3.اگر بر روی دسکتاب خود ایکونهای زیادی دارید سعی کنید انهای که لازم دارید بگذارید و بقیه را در استارت منو بگذارید



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , mrtsf.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM